Friday, March 17, 2023

328 中翻英 (68) Christian are living for God。 基督徒是為主而活。 3/17/2023

328  中翻英 (68)                Christian are living for God。                基督徒是為主而活。    3/17/2023

 三月十七日的曠野筵席有基督徒是為主而活的稀罕珍貴的菜餚我們的時間、金錢和才能都是為主預備的。因我們是屬所事奉的上帝。信主後不再屬於我們自己。而是屬於主耶穌基督的,我們必須有這樣的真知道。

「因我所屬所事奉的神。」(徒27:23

當我發覺今后不再屬于自己,而是屬于主的時候,這是一件大事。如果我口袋里的錢是屬于我的,我可以有全權來處理,但若是別人托我保管的,那我就不能隨意將這些錢去買我所喜愛的東西了,同時我也不敢讓它失掉。我們中間到底有多少人,由于認識我們的所有是屬主而非屬己,因此不敢隨意亂用我們的時間、金錢和才干呢?我們是否有這個強烈的感覺,真知道我們自己是有所屬,以致不敢浪費一塊錢,一小時,或任何精神与力量呢?我們是為神而活,并不是為己而活。真正的基督徒生活,就是從這個認識開始。

March 17

"For the God I belong to and I serve." (Acts 27:23)

It was great that I knew I was no longer belonged to myself, but to the Lord. I can use the money freely if it is belonging to me, but if the money is someone else onlt entrusting to me, then I can’t use it any to buy things, and I dare not let it loose. How many of us are afraid to misuse our time, money and talents because we know that we belong to the Lord and not to ourselves? Do we have so strong feeling of whom we belong that we dare not waste a dollar, an hour, or any energy or power? We live for God only, not for ourselves. The real Christian life begins with this reality of faith.


No comments:

Post a Comment