Tuesday, March 21, 2023

332 中翻英 (72) My ears had heard of You but now my eyes have seen You. 從前我風聞有祢, 現在我親眼見到祢. 3/21/2023

332  中翻英 (72)                My ears had heard of You but now my eyes have seen You.                                                                                        從前我風聞有祢, 現在我親眼見到祢.                    3/21/2023

主阿,孩子又犯罪,墮入眼目的情慾,求祢饒恕我的罪過,求祢憐憫。主阿,從前我風聞有祢, 常常犯罪頂撞祢,如今我真知道祢活在我心裡,引領我照上帝的心意而活。奉主耶穌基督的聖名禱告。阿們。

三月二十一日的曠野筵席深深使i7默思約伯記 (42 : 5)所領悟的默思。愛我的主耶穌基督,求祢再次憐憫孩子,我決意跟隨祢,永不回頭。

「那先前忍耐的人,我們稱他們是有福的。」(雅各書  5:11 新國際版

當神著手對付一個人的時候,總是要使他經歷事情,最后把他帶到一個明确的地位方會罷休。在對付約伯這件事上,神那貫徹到底的特性,是顯明出來了。

首先,祂許可約伯的牲畜被擄去,又讓他的羊群被燒滅,跟著他的儿女們也死去了。再后當他「從腳掌到頭頂長毒瘡」時,他尚未能超脫試煉,他仍然發出抗議。但到有一天,當他完全向神降服,他的抗議也沉默下來時,神才能自由的向他說話。末了,他一切的試煉,結束于至終的得胜上面。使徒雅各稱之為「主的結局」。所以,我們很明顯的知道,問題不在乎我們有多少的試煉,乃在乎我們是否通過試煉去達到神的目標。March 21"As you know, we consider blessed those who have persevered." (James 5:11 NIV)When God sets a try to displine His people, He always let him to have the try to experience things at the end, and finally bring him to reveal His purpose.  Then He will give up. In dealing with Job, God trained him just following this case.

First, He allowed Job's livestock to be taken captive, his sheep to be burned, and his sons and daughters to die. Later, when he "had sores from the soles of his feet to the top of his head," he still protested before he could survive the trial. But one day, when he completely surrendered to God and his protests were silenced, God could speak freely to him. In the end, all his trials ended in ultimate victory. The apostle James called it "the Lord's end." Therefore, we clearly know that the problem does not lie in how many trials we have, but in whether we can reach God's goal through trials.

No comments:

Post a Comment