Tuesday, February 7, 2023

290 中翻英(30) The greatest blessing in my life。 我一生中最大的祝福。 2/7/2023

 290  中翻英(30)       The greatest blessing in my life。    我一生中最大的祝福。      2/7/2023

親愛的天父,  孩子切慕祢的真理, 渴望祢的話語, 感謝祢把新生命賜給我。祢用無比的豐盛的愛澆灌在我的心裡, 當孩子軟弱無能, 受試探,  困難重重, 偏行己路的時候, 祢總是用溫暖的手引領我行在祢的心意之中。孩子一生中最大的祝福, 就是能認識祢, 依靠祢, 住在祢的裡面, 享受祢聖靈的帶領, 不致於滑向死亡之路。孩子決定永遠跟隨祢, 永不回頭。奉主耶穌基督的名禱告。阿們。

二月七日

「我留下平安給你們,我將我的平安賜給你們,我所賜的,不像世人所賜的,你們心里不要憂愁,也不要膽怯。」(約翰福音  14:27

這不只是平安的問題,乃是主所說的「我的平安」;不只是神賜給我們平安,乃是神自己那深厚、永不能被攪擾的平安,保守了我們的心。(腓立比書  4:7)當事情出了毛病或失敗的時候,我們立刻感覺不宁,但讓我們認識到另外一方面的事:神揀選這世界作為實現祂計划的范圍,成為祂自己工作的中心。祂有确定的目的,撒但卻進來打岔。雖然如此,(撒但叛亂所造成的影響,我們知道得很少)神仍維持著極深沉、不受波動的平安。如果有需要的話,再等一千年,祂也一點不焦急。神所賜給我們的,就是這樣的平安。保羅說,神的平安如同衛戍部隊守衛著我們的心。這意義是什么呢? 它乃是指著敵人必須先打仗,要先通過衛戍部隊才能夠達到我,他必須先胜過這個衛戍部隊才能摸著我。故此,我敢如同神那樣的宁靜安穩,因為神的平安——護衛著神的平安——也在護衛著我!

"Peace I leave with you; my peace I give you. I do not give to you as the world gives. Do not let your hearts be troubled and do not be afraid." (John 14:27 NIV)

This is not just a matter of peace, but what matters that the Lord said,  "my peace";  it is not only God giving us peace, but His own deepened and undisturbed peace that it will guard our hearts in Christ Jesus. (Philippians 4:7) When things happened wrongly or fail, our hearts immediately feel not peacefully, but turn us to realize the things in heaven : God has chosen this world as the place for the fulfillment of His plan, and the center of His own work . He had a definite purpose, but Satan came in to interrupt. Even so (we know very little about the effects of Satan's rebellion) God maintains His transcends all understanding , and unwavering peace. If it is necessary, God will wait another thousand years, and He will not be anxious at all. God has given us His peace. Paul said, “God’s peace is like a garrison soldiers to guard our hearts. What does it mean? This means that the enemy must fight first against the garrison soldiers and passing through; then they can get to me. They must first overcome the garrison soldiers before he can touch me. Therefore, I dare to be as still and stable as God is, because His peace—which guards Him—is also guarding me!



No comments:

Post a Comment