Saturday, February 18, 2023

301 中翻英(41) Serve one another in love. 總要用愛心互相服事。 2/18/2023

 301  中翻英(41)                Serve one another in love.        總要用愛心互相服事。           2/18/2023

我們在天上的父上帝,   求祢赦免孩子的罪,   容易衝動,   使主祢的榮光蒙羞。孩子來到祢面前悔改認罪,   使祢成為我的主,   我的救主,   謙卑在祢的脚前,   求祢進入孩子內心,   使我能榮耀祢的名。奉主耶穌基督的聖名禱告。 阿們。

親愛的訪友,  今日 --- 二月十八日我的晨曦靈修,   實在令愛我的主耶穌基督蒙羞。求主在祢再來的日子前,   使孩子預備好來迎接祢,   能享受祢賜的曠野筵席。 

「總要用愛心互相服事。」(加拉太書25:13

律法主義必定產生內心的驕傲,因為凡要持守律法,就必須運用意志力,去反抗自己天然傾向。這樣的努力,必然使我藐視,或可怜那些沒有像我如此努力,及那些雖已努力,卻是失敗了的人。我的努力,就使我產生有一种优越感,而叫我孤芳自賞,傲岸寡合,雖能勉自抑制,不露諸形色,但逐漸便不大愿意和那些我認為靈性低落的人一同禱告。這就是持守律法所產生的惡果。但我們的上帝是太偉大了!祂對門徒的帶領,不限定一种固定的方式。別人不需要模成我的樣子,只要同形于基督的死便夠了(腓立比書3:10  末一句直譯)。殊途同歸有何不可!苹果的酸味,乃是尚未成熟的標記!但成熟了的苹果是甜的。如果上帝真在我里面做了一點工,就發現和一些与我經歷不相同的圣徒相處,絕沒有任何難處。

"Serve one another in love." (Galatians 5:13)

Legalism must breeds inner self-proud, for those who want to keep the law must exercise their power of will against their old sinful natural.  It is certainly making me despise or pity those who have not worked so hard as I did, and those who have tried but failed.  I proud of my hard work which gave me a sense of self-righteous, which led me to be lonely and arrogant. Although I was able to restrain myself and not show off, I gradually became less willing to pray with those whom I thought were with lower spiritual than me. This is the evil result of legalism. But our God is great! He did not make  a limit and fixed discipleship. It is not necessary for others to be conformed to my image, but only to be conformed to Christ's death (literal translation of the last sentence of Philippians 3:10). Why it can not to get the same result by using different approach!(殊途同歸有何不可!) The taste of apples is not sweet.  It is because of immaturity! But as apples are ripe, it will surely be sweet. If God had really done a little work in me, it would be found that there were absolutely little difficulty to get along with some saints who have different experiences between us.


No comments:

Post a Comment