Wednesday, December 13, 2023

610 中翻英 (310) ".... Those parts of the body that seem to be weaker are indispensable." "身上肢體, 人以為軟弱的,更是不可少. " 12/13/2023

610 中翻英 (310)    ".... Those parts of the body that seem  to be  weaker are indispensable."                                                                                                           "身上肢體, 人以為軟弱的,更是不可少. "       12/13/2023

愛我們的天上阿巴父,  祢深知孩子老我的罪性,  沉迷於眼目的情慾及今生的驕傲的罪惡裡.   謝謝祢的大能,  拯救孩子脫離眼目的情慾,  而今生的驕傲的罪惡始終纏著孩子.  懇求上帝再賜憐憫.   使我讀了今日的晨曦默思,  領悟   "身上肢體, 人以為軟弱的,更是不可少的. "  才能引人歸向祢.    為主耶穌基督作見證,  見證主的道成肉身,   是為了我們的罪釘死在十字架上而降生世上.    奉主耶穌的名禱告.   阿們.

十二月十三日的晨曦甘露,   最能使罪人飲用後, 得到上帝恩賜的能力除去 "自以為義" 的驕傲的罪.   親愛的訪友,   您有過這樣的領悟嗎?     求上帝憐憫我們.

「不但如此,身上肢體, 人以為軟弱的,更是不可少的。」(林前   12:22   新國際版

几年前,我在生活上遭遇一個大難題,我深知憑著我個人是沒有辦法找出這難題的答案。那時,我正在一處荒僻地區傳福音,与其他神的仆人們离得很遠,而我覺得只有他們對于神話語的知識,對于我基本上的解決難題是不可缺少的幫助。但我怎么能到他們那里去得著我所需要的交通呢?當然,在那個地方也有一些信徒,就是接待我的那些當地鄉民。但他們在基督里只是嬰孩。他們怎能夠幫助我解決這個大難題呢?

可是,我已面臨絕境。除了請求那些鄉民(基督里的嬰孩)幫助外,再沒有別的辦法了。于是,在我請求之下,那些簡單的弟兄們都來幫助我。我盡可能的將我的難處告訴他們,他們便禱告了。當他們禱告的時候,神的光便照亮了我!我的難題也就自然而然的解決了。那答案是如此的完滿,以致無需再加解釋。我們的神是何等喜歡顯示事實,好叫我們認識,我們需要祂那些「軟弱肢體」的扶持。

December 13   

  "On the contrary,  those parts of the body that seem  to be  weaker are indispensable." (1 Corinthians 12:22  NIV)

A few years ago, I encountered a big problem in my life, and I knew that I would not be able to find the answer to it by myself. At that time, I was preaching the gospel in a remote area, far away from other servants of God, and I felt that only their knowledge of God's words was indispensable for me to solve basic problems. But how can I go to them and get the fellowship I need? Of course, there were some believers in this place,    i.e. the local villagers who received me. But they are only babes in Christ. How can they help me solve this big problem?    

 However, I have faced a desperate situation. There was no other way but to ask the townspeople (babys in Christ) for help. So, at my request, those simple brothers came to help me. I told them my problems as much as I could, and they prayed. When they prayed, God's light shone on me! My problem was solved naturally. The answer is so complete that no further explanation is needed. How our God loves to reveal the truth so that we may realize that we need the support of His “weaker members.”


No comments:

Post a Comment