Monday, December 18, 2023

615 中翻英 (315) God's name should be honored. 上帝的名是應當榮耀的. 12/18/2023

 615 中翻英 (315)       God's name should be honored.           上帝的名是應當榮耀的.        12/18/2023

我們在天上的阿爸父, 願人都遵祢的名為聖, 因為祢的名是應該榮耀的. 凡我們跟隨祢的人, 所作所為, 都是奉耶穌基督的名. 因為上帝所看重的是祂兒子主耶穌基督. 求主讓我們在禱告中, 不要忘了在最後, 一定要說是奉主耶穌基督的名禱告.  阿們. 

十二月十八日晨曦默思非常的要緊,   凡是有基督信仰者,   都得像使徒彼得一樣,   奉耶穌基督的名行事為人, 榮耀主上帝的名是基督信仰者的根源.

「奉拿撒勒人耶穌基督的名,叫你起來行走。」(徒   3:6   新國際版

請思想一下,彼得對坐在美門門口那位瘸腿的人所說的話:「奉耶穌基督的名。」很清楚的,再也沒有別的名,(當然彼得自己的名是毫無用處)能夠帶進那同樣戲劇性的果效。讓我給你一個簡單的例證:不久以前,我的一位同工寫信給我,要我寄一點錢給他。我讀完了他的信,按著他所要求的預備妥當,然后將那筆款交付信差。我這樣做,對嗎?對的,一定是對的。因那封信有我朋友的親筆簽名,這個簽名對我已經很足夠了。我是否應該還要查詢那信差的姓名,年齡、職業、籍貫等等,也許因著不滿意他的身份而打發他空手回去?不,絕對不,因他是奉我朋友的名前來的,而我則是尊重我朋友的名字。

神注視著祂那位在榮耀中的儿子,而不是注視我們這些在地上的人。祂尊重祂儿子的名字。那天在美門門口所發生的,完全是從耶穌這名字的效力所引致的。祂的仆人所以能夠与眾不同,乃是因為他們有權去運用這全能的圣名。

 Dec 18

“In the name of Jesus of Christ of Nazareth,  walk.” (Acts 3:6 NIV)

Consider what Peter said to the lame man sitting at the Beautiful Gate,    "In the name of Jesus Christ." Clearly, there is no other name (of course Peter's own name was useless) can bring about the same dramatic effect. Let me give you a simple illustration: Not long ago, one of my co-workers wrote to me and asked me to send him some money. I read his letter, prepared it as he requested, and handed the money to the messenger. Am I doing it correctly?    Right, it must be right. Since the letter was signed by my friend, this signature was enough for me. Should I also inquire about the messenger's name, age, occupation, place of origin, etc., perhaps sending him back empty-handed because I am dissatisfied with his identity? No, absolutely not, because he came in the name of my friend, and I respect my friend's name.

God is looking at His Son in glory, not at us here on earth. He honors the name of His Son. What happened at the Beautiful Gate that day was entirely caused by the efficacy of the name Jesus. What makes His servants special is their authority to use the almighty name.


No comments:

Post a Comment