Sunday, December 31, 2023

628 中翻英 (428) 「除你以外, 在天上我有誰呢?除你以外, 在地上我也沒有所愛慕的. 我的肉體和我的心腸衰殘;但神是我心裡的力量,又是我的福分,直 到永遠.」(詩: 73: 25-26) 12/31/2023

628  中翻英 (428) 「除你以外, 在天上我有誰呢?除你以外, 在地上我也沒有所愛慕的.                                     我的肉體和我的心腸衰殘;但神是我心裡的力量,又是我的福分,直                                 到永遠.」(詩:  73: 25-26)                                        12/31/2023

愛我們的上帝, 謝謝祢的扶持, 在這一年中孩子深知祢是的我的力量, 又是我的福分.  讓孩子經歷過93個年頭.  雖然我的肉體和我的心腸衰殘, 但我把祢交付給孩子的事做完了.  使孩子在靈裡深深領悟到永恆日子的光景.  是為祢賜孩子永恆的喜樂和平安的福份.  孩子必須向世人作見證.  主, 祢是上帝的兒子. 為贖我們罪人的罪, 被釘死在十字架上, 三天後從死裡復活, 後升天坐在上帝的右邊.  奉主耶穌基督的名禱告.  阿們.

十二月三十一日

 大衛按神的旨意,服事了他那一世的人,就睡了,歸到他祖宗那里。」                  (徒 13:36   新國際版

大衛服事了他那一世代的人,他不能服事兩個世代。今日我們卻想借著組織、系統、机构等來長久維持我們的工作,但舊約的圣徒們只是服事了他們那一個世代就過去了,這是一個很重要的生命原則。麥子從撒种、生長、結穗到收成,然后整棵植物,甚至連根也都要被犁出來。神的工作那屬靈性質的程度,也照樣是沒有屬地的根,且完全沒有一點屬地的味道。人雖一代一代的過去,但主卻永存,一切与教會有關的事物,必須是現在的、活潑的、能應付目前之需要的。永不可讓它成為固定的,被「地」所捆綁的,或靜止的。神把祂的工人收取回去,但祂又賜下新的。我們的工作雖會受損失,但祂的工作卻永遠是完美無疵的。沒有任何事物可以搖動祂,因祂仍然永遠是神. 

December 31st

"After David had served his generation according to the will of God, he fell asleep and was returned to his fathers." (Acts 13:36 NIV)

David served his own generation; he could not serve two generations. Today we want to maintain our work for a long time through organizations, systems, institutions, etc., but the saints in the Old Testament only served for their generation and passed away. This is a very important life principle. Wheat goes from sowing, growing, bearing ears to harvesting, and then the entire plant, even the roots, has to be plowed out. Likewise, the spiritual nature of God's work has no earthly roots and no earthly flavor at all. Although people pass from generation to generation, the Lord remains forever. Everything related to the church must be present, lively, and able to meet current needs. Never allow it to become fixed, ground-bound, or static. God takes away His workers, but He gives new ones. Although our work may suffer losses, His work is always perfect. Nothing can shake Him, for He remains God forever.

 


No comments:

Post a Comment