Tuesday, September 24, 2024

860 英翻中 (560) Tennessee Valley Authority 田納西水資源 9/24/2024

860 英翻中 (560)       Tennessee Valley Authority          田納西水資源開發局                   9/24/2024


21 日 晚禱

Your Creator of all things that are, I lift up my heart in gratitude to You for this day’s happiness:  造万物的主,因為今天一天的快樂,我奉獻我的心在你面前,表示感謝.

    For the mere joy of living:

      因為生的快樂;

    For all the sights and sounds around me:

      因為一切目之所見, 耳之所聞;

    For the sweet peace of the country and the pleasant bustle of the town:

      因為鄉間的恬, 城市的熱鬧;

    For all things bright and beautiful and gay:

      因為一切光明, 美麗和快樂;

    For friendship and good company:

     因為一切良朋益友;

    For work to perform and the skill and strength to perform it:

      因為    一切所作的工作, 及那一切使我作成工作的心思力量;

For a time to play when the day’s work was done, and for health and a glad heart to enjoy it.因為那工作後的娛樂與那愉快健康能夠欣賞這娛樂的心情.

   Yet let me never think, O eternal Father, that I am here to stay.  Let me still remember

      永恆的父, 然而不要叫我以為我將在這裡永遠居留,

that I am a stranger and pilgrim on the earth.  For here we have no continuing city, but

   卻要記住我在世是客旅是天路的追求者.

we seek one to come.  Preserve me by Your grace, good Lord, from so losing myself in

我們在這裡本沒有常存的城,乃是尋求那將來的城。(希伯來13:14)

the joys of earth that I may have no longing left for the purer joys of heaven.  Let not

  愛的主, 求你保守我, 叫我不要喪失在塵世的歡樂中,

the happiness of this day become a snare to my too worldly heart.  And if, instead of

  以致對天上的喜樂不再懷想; 求主不叫今天的快樂,

happiness, I have today suffered any disappointment or defeat, if there has been any

  成為我心靈的羅網倘若我今天, 沒有得著快樂,而所得著的是愁苦失望;

sorrow, where I had hoped for joy, or sickness where I had looked for health, give me

  我所希冀的快樂反成了我的憂患; 我所想像的健康, 成了疾病求主賜我恩典,

grace to accept it from Your hand as a loving reminder that this is not my home.

從你手中接受這一切因為這些正所以提醒我, 這塵世不是我的家.

      I thank You, O Lord, that You have so set eternity within my heart that no earthly

     主啊, 我感謝你因為你將永恆放在我心裡, 因此世界上沒有什麼東西,

thing can ever satisfy me wholly.  I thank You that every present joy is so mixed with

  可以使我完全滿足. 我感謝你,這世上的快樂是與憂愁與不安交織著的,  

sadness and unrest as to lead my mind upwards to the contemplation of a more perfect

因此我的心意不能不想到一個完美的境界.  我更要因你所賜在耶穌基督福音中的

blessedness.  And above all I thank You for the sure hope and promise of an endless

永生應許與聁望而感謝你. 阿們.

life which You have given me in the glorious gospel of Jesus Christ my Lord.  Amen.


1968年編輯者獲得中山獎學金赴西德研習水利工程, 就讀Karthrue Universty, 斯時該大學土木系講座教授為 Prfessor Dr. Emil Mosonyi .  他為匈牙利著名的水電工程專家, 受聘於德國Karthrue Universty 大學為獨一的一位講座教授.  編輯者當時因妻子患病, 立刻回國.  未能完成他老人家的愛心.  要不然定能加入三峽工程的水電工程的建造, 以增加編輯者在台大土木系水利工程教學有關水電方面知識的不足.  不過在台灣大學土木系求學時, 受惠於恩師徐世大教授的水電工程的教學, 給我澈悟.  他老人家的巨著 "大埧工程"及 親臨規劃 "石門水庫"的建造以享譽中國水利工程界.  最難得的是在  "石門水庫" 將完工時, 宣告只專任台大土木系教授之教職.  不與人爭, 應該是他老人家熟讀古書 "易經" 之心得.  編輯者牢記此事於心內.  為我行事為人的規矩.



水力發電是美國十九世紀早其他國家一步的先見. 1932-1933年的世界經濟大衰退. 美國羅斯福總統立法大力開發田納西流域水資源, 設立田納西水資源開發處(Tennessee Valley Authority" 的偉大建設, 不但使美國渡過經濟危機, 且使美國有充足的清潔能源  --- 水力電源被使用至今, 快近百年.

取自美國工兵師團的水力發電部分說明
Reservoir  水庫                Dam 大埧                    Intake 進水口                Penstock壓力進水鋼管Powerhouse 發電厰    Tailwter 尾水                Draft tube  出水尾管        發電轉輪在進水管上面.                                


No comments:

Post a Comment