Wednesday, September 6, 2023

512 中翻英 (212) Abide in me, and I in you.你們要住在我里面, 我也住在你們里面. 9/7/2023

512 中翻英 (212) Abide in me, and I in you.你們要住在我里面, 我也住在你們里面.   9/6/2023

我們在天上的父,  願人都尊祢的名為聖.  願祢的國降臨, 願祢的旨意行在地上, 如同行在天上.  奉主耶穌基督的名禱告.  阿們.

九月六日 的晨曦默思,  告訴主內的弟兄姊妹,  要與主有密切的關系.        您才有真正的平安與喜樂.        

「你們要住在我里面,我也住在你們里面。枝子若不住在葡萄樹上,自己就不能結果子,你們若不住在我里面,也是這樣。」(約   15:4 新國際版

上面所引那些很熟悉的話提醒我們,叫我們記得,是神將我們放在基督里。我們是在基督里了,神又告訴我們要居留在祂里面!這是神自己的法令,又是我們該履行的。「你們要住在我里面,我也住在你們里面。」這是雙關語——是一個帶著應許的命令。換句話說,這是神工作的兩方面,那主觀的經歷,是根据著那客觀的事實。「我也住在你們里面,」是「你們住在我里面」的結果。我們要預防太過牽挂主觀方面的經歷,正如葡萄樹的枝子,努力去憑著自己結出某种大小、或某种顏色的果子。我們只需要注意客觀這一方面——「住在主里面」——而讓神負其結果的責任就夠了,因祂已經保證這件事。至于果子的品質,乃是常常決定于葡萄樹的本身,而不是枝子可以自行取決的。

September 6

"Abide in me, and I in you. For unless a branch abides in the vine, it cannot bear fruit by itself, and neither can you unless you abide in me." (John 15:4)

Those familiar words quoted above remind us and remind us that it is God who put us in Christ. We are in Christ, and God tells us to abide in Him! This is God's own decree, and it is what we should fulfill. “Abide in me and I in you.” That’s a pun—a command with a promise. In other words, these are two aspects of God's work. The subjective experience is based on the objective fact. "I live in you," is the result of "you live in me." We must guard against being too concerned with subjective experience, just like the branches of the vine, striving to bear fruit of a certain size or color by themselves. We only need to pay attention to the objective aspect—"abide in the Lord"—and let God bear the responsibility for the result, because he has guaranteed it. As for the quality of the fruit, it is often determined by the vine itself, not by the branches themselves.


No comments:

Post a Comment