Friday, October 27, 2023

563 中翻英 (263) I am pleased to do your will, O my God. 我的上帝, 我樂意照你的旨意行. 10/27/2023

 563 中翻英 (263)  I am pleased to do Your will, O my God. 我的上帝, 我樂意照祢的旨意行.                                                                   10/27/2023

編輯者曾在前面的博客中, 談及英文句子重點在後面, 而中文句子, 重點却位於前面.

十月二十七日的晨曦甘露, 點滴值得主內的弟兄姊妹仔細的品嚐.    否則您便失去了在主內的     福氣.   本晨曦默思的作者倪柝聲弟兄親身經歷過, 所以該篇晨曦默思必仔細研讀, 才能悟出其中上帝的作為.

「我的神哪,我樂意照祢的旨意行。」(詩    40:8 新國際版

有一次,我毫無疑問的知道,神呼召我去進行一件事。但那時因病初愈,我軟弱的身體尚未能胜任工作。于是我向神祈求力量。我想神必定愿意賜我所求,好叫我遵行祂的旨意。我為此事一再禱告,共有三個月之久。以后,神好像對我說:「你禱告已經夠了,現在可以放下了!」我記得那時我正扶著一根手杖在海邊散步。我走了一下便停下來,將那根手杖完全插進海沙里面。我站在上面,宣告說:「我將我身體的需要放下在這里。」然后,我繼續散步,但走了不多遠,我身體上那延續性的軟弱,實實在在的再向我侵襲。我想,不錯的,神那目的要成就,必須給我更新的體力。在這樣的心境中,我不自覺的又開始祈求了。但我及時制止自己。我自問,我這樣做,豈不是要將神的旨意拉下來,以适應我自己需求的標准嗎?我回步走到我埋葬手杖的地方,指著那處,說:「主阿,這里就是我放下這問題的見證。我不要再提這件事。軟弱也罷,剛強也罷,我現在就來遵行你的旨意。」從那天起,我將個人的問題放下,把自己全然擺在祂的工作上,而這樣一來,我身體上的需要也開始非常奇妙的應付過去了。

October 27

"I am pleased to do Your will, O my God." (Psalm 40:8 NIV)

At one point, I knew clearly that God was calling me to do something. But at that time, I was recovering from an illness and my weak body was not yet capable for doing it.  So I prayed to God for strength. I believe that God is willing to grant me what I ask for so that I can obey His will. I prayed about this over and over again for three months. Later, God seemed to say to me, "You have prayed enough, now you can let it go!" I remember that I was walking by holding a cane on the beach . I walked for a while and then stopped and pushed the cane into the sand completely.  I stood on the cane and declared,  "I leave my prayer for needing body's energy here."  Then I continued to walk again, but it did not work not far,  my weak body really invaded me again.  I thought, yes, in order for God’s purpose to be accomplished, I must be given renewed physical strength. In this state of mind, I unconsciously began to pray again. But I was just in a minutes to stop for praying.  I asked myself, "Am I trying to pull God’s will down to fit my own needs by doing this? I walked back to where I buried the cane, pointed to it, and said, "Lord, here is my testimony of letting it to go off this problem. I will not mention it again anymore. Whether we are weak or strong, I will obey Your will now. " From that day on, I put aside my personal problems and devoted myself entirely to His work, and in doing so, my physical needs began to be blessed miraculously.


No comments:

Post a Comment