Thursday, August 24, 2023

498 中翻英 (198) In Your light, we shall see light. 在祢的光中, 我們必得見光. 8/24/2023

498 中翻英 (198)     In Your light, we shall see light.       在祢的光中, 我們必得見光.        8/24/2023

八月二十四日倪析聲弟兄在今日的曠野筵席晨曦默思中,   思念帶領他進入侍奉主耶穌基督的英國傳教士和受恩(Missionary Miss Margaret E. Barber), 敬請參閱 "中流砥柱".

「在祢的光中,我們必得見光。」(詩36:9

神的光可以借著許多方法臨到我們身上。我們有些人曾經認識一些實在認識主的圣徒,當我們和他們一同禱告、交談時,神的光從他們身上發出,我們就看見了前所未見的屬靈實際。我曾遇到一位認識神的人,她現在已經与主同在了。我常常想起她是一位「發亮」的基督徒。只要走進她的寓所,我便立即感到神的同在。在那些日子,我還是很年青,我有許多為主工作的計划和方案,在等待神的批准,我把這些都帶到她面前,想要勸服她,告訴她該做的這事或那事。但在我尚未開口時,她也許只簡單地說了几句很普通的話,亮光便照過來了!我只得在光中抱愧羞慚!我看見了我所做的和我所計划的是多么的屬乎天然。由于她單純為著神而活,她是沐浴在神的光中,所以別人能從她得著光照。

August 24

"In your light we shall see light." (Psalm 36:9)

God's light can come to us in many ways. Some of us once knew some saints who really knew the Lord. When we prayed and talked with them, the light of God shone from them, and we saw a spiritual reality that we had never seen before. I once met a person who knew God, and she is now with the Lord. I often think of her as a "shine" Christian. As soon as I walked into her apartment, I immediately felt the presence of God. In those days, I was still very young, I had many plans and projects for the Lord, waiting for God's approval, I brought them all to her, trying to persuade her, telling her what to do this or that thing. But before I opened my mouth, she may have simply said a few very ordinary words, and the light came! I have to be ashamed and ashamed in the light! I saw how natural it was in what I did and what I planned. Because she lives purely for God, she is bathed in the light of God, so others can receive enlightenment from her.


No comments:

Post a Comment