Thursday, May 25, 2023

397 中翻英 (117) The cross is the foundation of our faith. 十字架是我們信仰的根基. 5/25/2023397 中翻英 (117)

397 中翻英  (117) The cross is the foundation of our faith. 十字架是我們信仰的根基. 5/25/2023

五月二十五日

「罪必不能作你們的主,因你們不在律法之下,乃在恩典之下。」(羅6:14

當神的光第一次照進我的心里時,我惟一的呼求就是求赦免,因我看見自己在祂面前犯了許多罪。但當我得蒙赦罪以后,我便有一個新的發現,那就是我仍然有罪人的天性。有一個內在犯罪的傾向,有一個犯罪的力量在推動我。當那力量發生時,我就犯罪。我可以尋求赦免,并得著赦免,但不久我又再犯罪了。犯罪得蒙赦免,又再犯罪,我的生活就是這么一個惡性的循環。我寶貴神赦罪的蒙福事實,但我有迫切蒙更深拯救的需要!因著我所蒙的赦罪,我歡喜快樂。但我也需要從這個會犯罪之「我」的里面被拯救出來。我需要基督的十字架,來擊打我犯罪能力的根。基督的寶血對付了我的罪,但只有祂死而复活的能力,才足夠對付我的己与罪性。

May 25

"Sin shall not have dominion over you, for you are not under law but under grace" (Romans 6:14)

When the light of God first shone into my heart, my only cry was for forgiveness, for I saw myself committing many sins before Him. But after I was forgiven, I made a new discovery, that is, I still have the nature of a sinner. There is an inner tendency to sin, there is a sinful force that moves me. When that power occurs, I sin. I could seek forgiveness and receive it, but before long I sinned again. My life is such a vicious cycle of being forgiven for sinning and then sinning again. I treasure the blessed fact of God's forgiveness of sins, but I urgently need a deeper salvation! I rejoice because of the forgiveness I have received. But I also need to be rescued from this sinful "me". I need the cross of Christ to strike at the root of my sinful power. The blood of Christ dealt with my sins, but only the power of His death and resurrection was sufficient to deal with my self and my sinful nature.


No comments:

Post a Comment