Thursday, May 11, 2023

383 中翻英 (103) Lord, Your Will is so precious! 主阿! 孩子遵守祢的旨意. 5/11/2023

 383 中翻英 (103)         Lord, Your Will is so precious!     主阿! 孩子遵守祢的旨意.      5/11/2023

五月十一日

「因為我從天上降下來,不是按自己的意思行,乃是要按那差我來者的意思行。」(約6:38

我切不可讓自己的性情,來支配神在我身上的旨意。當我們認識某人的天性時,往往很容易猜想他所得到的「引導」是什么。因為人天然的傾向,常會很微妙地闖進神的帶領中。我們許多所謂的引導。都不過是個人的偏見而已。例如:一個膽小的弟兄自認為「被帶領」坐在后排的椅子上,膽大的弟兄也自認「被帶領」坐在前排的椅子上,各人都自稱是被主帶領。到底是不是呢?或是他的性情在管理他呢?神純全的旨意,要求我將我的性格擺在一邊。我必須被圣靈充滿,好叫我身旁的人,不能夠因我的性格,預先看出神要如何帶領我。哦!讓我十分謹慎,不要歪曲神的旨意,偏于我天然的傾向!甚至主耶穌也放下祂自己純全無疵的意思,為求差祂來者的喜悅。祂尚且如此,何況我們呢?

May 11

"For I have come down from heaven, not to do my will, but the will of Him who sent me." (John 6:38)

I must not allow my disposition to dictate God's will for me. When we know someone's nature, it is often easy to guess what the "guide" he has been given. Because people's natural tendencies often subtly break into God's leading. Many of our so-called guides. It's all just personal bias. For example: a timid brother thinks that he is "guide" to sit on the back seat, and a brave brother often thinks that he is "guide"  sitting on the front seat. Everyone claims to be led by the Lord. Is that correct? Or is his temperament governing him?    God's perfect will requires me to put my  will   aside. I must be filled with the Holy Spirit so that those around me cannot, because of my character, foresee in advance how God will lead me. oh! Let me be very careful not to pervert the will of God to my natural inclinations! Even the Lord Jesus surrendered His own innocence to please  God  who sent Him.    Jesus  did  it like this. How about us?


No comments:

Post a Comment