Saturday, April 29, 2023

371 中翻英 (101) The christian is wiping away tears and helping the gospel to grow . 基督徒是拭著眼淚扶犁前行 去廣傳福音. 4/29/2023

 371  中翻英 (101)    The christian is wiping away tears and helping the gospel to grow .                                                            基督徒是著眼淚扶犁前行 去廣傳福音.                                                        4/29/2023

四月二十九日的曠野筵席上擺滿上帝的祝福菜餚。遵行祂的旨意是編輯者的福分。親愛的主內訪友,您肯定有過肉體,和心腸衰殘的感覺的時候,您也有過著眼淚扶犁前行,去感受到傳福音的力量是來自上帝的福分的經歷,絕對不是靠自己能做得到的。

「我的肉體,和我的心腸衰殘,但神是我心里的力量,又是我的福分,直到永遠。」(詩     73:26

我所認識的一位弟兄有一次被邀出外布道數月,那時他所鐘愛的妻子,健康欠佳。就在他出發那一天,有一位朋友托我帶給他一封別前的信函,當我將到他家時,他剛出門,但沒有看見我,他往外走了一小段路就停下了,稍經躊躇之后,他開始回步轉向家門。我發覺他靈里有一些掙扎,我沒有等著他,就從另一條路往河邊的輪渡走去。不久當他抵達輪渡時,我將那封信交給他說:「愿主祝福你」。他的答話顯得他內心十分宁靜。几個月以后,他從外面做工回來,我將當日看見他离家的情景,在彼此交談中稍為涉及。他坦然承認說:「是的,當我站在路旁猶疑不決時,我覺得在缺乏照顧和金錢的環境下,我不能夠离開她和孩子們,但當我舉步折回時,那經節就臨到了我:「手扶著犁向后看的,不配進神的國」(路9:62)!因此我再轉步直往輪渡去了。」拭著眼淚扶犁前行——這就是基督徒。

April 29

"My flesh and my heart may fail, but God is the strength of my heart and my portion forever" (Psalm 73:26 NIV)

A brother, whom I knew, was once got a missionary mission for several months as his beloved wife was sick. On the day before he left, a friend of mine asked me to bring a letter him. As I was about to arrive at his home, he just left.  He didn’t see me. He stopped after walking a short distance.  After a little hesitation, he began to step back and turn towards the door. I noticed that he was having some spiritual struggles, so I didn't wait for him, so I walked to the ferry by the river by another road. When he arrived on the ferry shortly after, I handed him the letter and said, "May the Lord bless you". His answer showed that he was very peaceful. A few months later, when he came back from working outside, I will see the scene of him leaving home that day, and we will talk about it a little bit in our conversations. He candidly admits: "Yes, when I stood by the side of the road hesitating, I felt that I couldn't leave her and the children without care and money, but when I stepped back, that had been The Bible verse came to me: "He who puts his hand on the plow and looks back is not fit for the kingdom of God" (Luke 9:62)! So I turned around and went straight to the ferry. Wiping away tears and helping the plow move --- that is the christian.


No comments:

Post a Comment