Thursday, April 20, 2023

362 中翻英 (92) Lord said, "My grace is enough for you." 主說, " 我的恩典夠你用." 4/20/2023

362   中翻英 (92)          Lord said, "My grace is enough for you."   主說, " 我的恩典夠你用."                                            4/20/2023

我們滿有慈愛, 滿有憐憫的上帝, 祢賜予孩子活到93歲的年日, 使我深信不疑, 祢的恩典夠我用. 懇求祢饒恕我不與同時服事祢的其他信徒相愛, 合一, 犯今生驕傲的罪.  孩子決心學習主耶穌基督的謙卑的樣式, 藉由祂的榮光顯出我驕傲罪的本性, 我向主悔改, 求祢現在進入孩子的心, 作我的救主.  奉主耶穌的名禱告.  阿們.

四月二十日的晨曦默思, 啟示我們自省不能顯示出我們的罪來, 惟一的方法是要用主耶穌基督的光來照亮我們. 因此詩人從內心懇切的禱告, "神阿!求你鑒察我, 看在我里面有什么惡行沒有.

「神阿!求你鑒察我, .....  看在我里面有什么惡行沒有, ......」(詩139:23-24

真正的自知,并非從自省而來。自省永不能引導我們進入明确的認識。事實上,當從神而來的光照亮時,我們才能有所看見。我想這是很簡單的,如果我們要注意自己的臉是否干淨,我們怎辦呢?我們是否用雙手仔細地去摸遍面部呢?當然這是不行的。我們必得找一面鏡子,把自己的臉帶到光中,在那光里一切都顯得清楚了。

你是否明白「鑒察我」這話的意思呢?這當然不是指著我自己鑒察自己說的,「鑒察我」的意思,是指著「你鑒察我」!這是蒙光照的路。這是讓神進來鑒察我們。我對自己的真實認識,不在乎我鑒察自己,乃在乎神鑒察我!

April 20

"Search me, O God, ..... see if there is any offensive way in me, ....." (Psalm 139:23-24)

True self-knowledge does not come from self-examination. Introspection can never lead us into reality. In fact, we can only see when the light from God shines upon us. I think it's very simple, if we want to pay attention to whether our face is clean, what should we do? Do we carefully touch our face with both hands? Of course this is not acceptable. We must find a mirror, and bring our face into the light, and in that light all things will appear clearly.

Do you understand the meaning of the words "search me"? Of course, this does not refer to me examining myself. "Search me" means "you examine me"! This is the enlightened way. This is for God to come in and inspect us. My true knowledge of myself does not depend on me examining myself, but on God examining me!


No comments:

Post a Comment