Tuesday, June 13, 2023

416 中翻英 (116) I have been crucified with Christ. 我已經与基督同釘十字架. 6/13/2023

416 中翻英 (116)         I have been crucified with Christ.     我已經与基督同釘十字架.       6/13/2023  

六月十三日的晨曦默思是告訴我們信徒, 基督被釘十字架是我們信仰的根基.   因為祂被釘死十字架上,   我們追隨主的人也與祂一同釘十字架.     親愛的的訪友這是實存的信心.   否則我們就不能與主一同復活.

「我已經与基督同釘十字架。」(加   2:20   新國際版

同釘十字架對于我是什么意思呢?我認為群眾向主耶穌呼喊「除掉祂」那句話,是最好的總結性的答案。神從來不容許「与基督同釘十字架」這件事,只作為一個道理停留在我們身上,雖然我承認多年以來,這件事對于我也是如此。我自己會用這些名詞,傳講主耶穌基督的十字架,但在經歷里,卻是我所不認識的。到有一天,在那戲劇化的突然之間,我看見了我倪柝聲已經在十字架上与主同死了。當他們向主耶穌呼喊「除掉祂」時,他們也無意中把神的判決,應用到我身上來。同時神在我身上的宣判,也已經在主身上執行了。這一個新的發現,大大的影響了我,這就好像我第一次發現救恩一樣。我告訴你們,我向來最濃烈的興趣,乃是站講台做出口,但這個新發現把我整個人謙卑下來,甚至有一段時期,我完全不能站起來講道。

June 13

"I have been crucified with Christ." (Galatians 2:20 NIV)

What does it mean to be crucified together with Christ to me? I think that the crowd cried out to the Lord Jesus, "Get rid of him," is the best summarizing answer. God has never allowed the matter of being "crucified with Christ" being happened, but only to remain in us as a doctrine, although I admit that it has been the same for me for many years. I  can use these terms   for   myself    to preach the cross of the Lord Jesus Christ, but in my experience, I do not know what it means. One day, in that dramatic suddenness, I saw that I, Watchman Nee, had died with the Lord on the cross. When they cried out to the Lord Jesus, "Get rid of him," they unintentionally applied God's judgment to me. At the same time, God's judgment has also been executed on    me   with    the Lord. This discovery  affected me   greatly, as if I had discovered salvation for the first time. Let me tell you, my deepest interest has always been to stand on a podium to give an outlet, but this new discovery humbled my whole being, and even for a period of time, I couldn't stand up at all.


No comments:

Post a Comment