Saturday, December 31, 2022

251 中翻英 (二) What is God's will? 什麼是上帝的旨意? 12/30/2022

 251     中翻英 (二)                 What is God's will?            什麼是上帝的旨意?                    12/30/2022

愛我們的天父上帝,祢的旨意最美善,孩子樂意奉行祢的旨意。求祢賜恩,讓孩子在這要來的2023的一年中,把祢的旨意彰顯給自己及慕道友們,讓他們也樂意知道並接受。  奉主耶穌的名禱告。 阿門。

下面是上帝所愛傳福音的使者倪析聲弟兄的一生的分享。請給時間一起來享受這

 "曠野的筵席"      

                                                                                                                                                                                                 十二月三十日 

「我也甘心樂意為你們的靈魂費財費力。」(林后12:15

1929年,當我結束了一段長期的福音工作以后,筋疲力盡的回到家鄉福州。有一天,在軟弱非常和健康欠佳的情況下,在街上扶杖步行,我遇見了從前在學校里教我書的老教授,他邀請我到一間茶室里去談話。我們坐下后,他向我再三審視,然后說,「現在請你留心听:當你在學校的時候,我們對你的期望很高,都以為你會有很大的成就。你今天是否要告訴我,你就是成了現在傳福音的這种職業的人?」乍听這句尖銳的問話,我必須承認,最初我的反應几乎是失聲痛哭,我的事業,我的前途,一切都完了。那位老教授還在繼續問我,「你是否仍舊執迷不悟,依然故我的沒有成就,沒有發展,沒有表現?」但就在一剎那間,我真的知道什么叫作,有榮耀的靈住在我身上。當我想到能夠為著主,將我的生命完全傾倒出來時,我的魂間就充滿了榮耀,我能舉目望天,安詳的向主說,「主阿,我贊美祢!事奉祢是最上好的。我已經揀選了正确的人生道路。」

 "I am willing to spend money and labor for your souls." (2 Corinthians 12:15)

After finishing a long period of preaching gospel , I returned to my hometown, Fuzhou, exhausted,in 1929.  One day, I was walking with a cane in the street in a state of great weakness and ill health, while I met an old professor who had been taught me at the school.  He invited me to have a talk in a tea-room.  After we sat down, he looked at me intensively and said,  "Now listen,  we expected a lot from you, as you were my student in school.  We all thought you were going to achieve a lot.  Why will you look like that ? You tell me truly today that you have taken preaching gospel for your career now?" Upon hearing his sharp question, I had to admit that my initial reaction was almost crying, my career, my future, everything in vein. Now he kept going to ask me "Are you still obsessed with it, no achievements, no development, and no performance?" But suddenly I really know what it  “reality”  means to have the spirit of God dwelling in my heart . When I think of being able to pour out my life completely for service of the Lord, my soul is filled with glory from Him. I can look upon the sky and say to the Lord peacefully, "O Lord, I praise You!  I have chosen the right, and the best aim of my life."

親愛的朋友, 主耶穌是祂信徒的一切. 倪析聲弟兄誠心將他最好的奉獻給主, 他的老師却誤解了。

[註] : 2020年教會年長姊妹 張劉佩金(我的主內姊妹享年99歲)。 她送這 "曠野的筵席" (每曰讀禱)給我,編輯者連續每日讀了三年,覺得內容很好,因此翻成英文,供年輕學習英文的朋友之用,也決心每日翻譯一篇,與您們一起分享並討論。敬請主內弟兄姊妹為我祈禱,使編輯者有永不放棄的心志。

什麼是上帝的旨意? 

編輯者再引用聖經說明 : 要常常喜樂,不住地禱告,凡事謝恩,因為這是上帝在基督耶穌裡的旨意。(帖前  5:16-18)

上帝的旨意最美善,使祂的信徒樂意遵行。祂愛世人, 祂要您喜樂; 要您與祂親近; 要您謙卑。所以倪析聲弟兄在今天的筵席請您嘗他經歷吃過的一盤美味:

主阿,我贊美祢!事奉祢是最上好的。我已經揀選了正确的人生道路。
O Lord, I praise You!  I have chosen the right, and the best aim of my life.


No comments:

Post a Comment