Friday, March 10, 2017

174 英语造句中翻英(七)

174 英语造句中翻英()         Conscience                良心                                   3/10/2017

我们在天上的父亲谢谢祢给我创造良心让它在我心思内发生力量, 能学像使徒保罗, 以存清洁的良心事奉祢在这黑白不分的世代里, 求祢赐我一颗无亏的良心, 能以祢绝对的真理, 说服世俗上只讲自私自利的没良心的邪恶学说主阿, 赦免我的自以为是的骄傲大罪救我脱离魔鬼的试探及引诱能活出祢的样式奉主耶稣的名祈求阿门.

基督信仰就是良心的故事是主耶稣基督的血把我的良心洗净, 除去我的骄傲使我跪下, 谦卑, 理性, 意志信祂为上帝的儿子
Christianity is the story of believer’s conscience.  The Lord Jesus Christ’s blood cleanses my  conscience, and removes my pride.  Conscience enforces me to kneel down with humility, reason, and will to believe that Jesus is the son of God.

我信主之后, 就要事奉上帝, 荣耀祂.   用无亏, 洁净的良心来事奉祂我的生活就如光和盐在世上与魔鬼争战主曾说, “我活着, 你们也要活着.” (  14: 19)  我活着要反射出基督的光辉我就靠主得胜了为主多作见证, 引人归主.
When I believe in the Lord, I will serve God to glorify Him.  Serve Him with all my peaceful and clean conscience.  Then my life is light and salt to fight the devil in the world: the Lord said, "I am alive and you will live .” (John 14:19) The Lord Jesus’ light will be shining through my life.   Upon His mighty, I will overcome the world.  I must testify that Jesus is Christ, and bring the unbeliever to the Lord.

英文句子的构造在被动上有很大的差异在英美法治的国家其语言结构严密因用在法庭辩护上使用被动形式较多而中国是人治的社会, 语言重感情文字也就多以主动形式出现.
   例如:
              我喜欢这本书.
              I am interested in this book . 
                ( I am interesting this book.  是错现在分词interesting表明主动的
      或未完成的动作; 过去分词interested则表明被动的或已经完成的动作.)
        
              他选上总统了.
               He was elected to be the president of the United States.

中文句子的被动不一定要用, 但用字时, 不幸的含义.
    例如:
              我的车被偷走了.                
              My car was stolen.

              那个人被抓住了.
              That person was arrested.
  
              他被良心惩罚了.
              He was punished by conscience.


表被动的中文句子不完全要有. 有时可用’   ,
所以在翻成英句子时要注意.
   例如:
            那本字典叫我给借走了
             That dictionary was borrowed by me.

             你们的房子让火給烧了
             Your house was burned down by fire.

             学校當局把他撤职了
             He was fired by the school authority.
            
教授让学生給批评了
             The professor was criticized by the students.

           




No comments:

Post a Comment